Leerlab

Tijdens een traject van acht weken wordt begeleiding geboden aan leerlingen uit groep 7 en 8 met betrekking tot vaardigheden die zij zowel op de basisschool als op de middelbare school nodig hebben. Leerlab is een traject van acht weken, één middag per week, anderhalf uur per keer. 


Het doel van Leerlab is dat leerlingen worden voorbereid op de middelbare school en de Citotoets. Tijdens Leerlab leren de leerlingen om zelfstandig te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Studievaardigheden die worden behandeld zijn onder andere kaartlezen, werken met een woordenboek, werken met een atlas, plannen en samenvatten. Daarnaast passen de leerlingen hun geleerde vaardigheden en kennis toe bij het maken van opdrachten die gericht zijn op het onderdeel Studievaardigheden van de Citotoets.


VOORDELEN LEERLAB

  1. Leerlab is opgezet en uitgevoerd door vakprofessionals met een pedagogische achtergrond.
  2. De begeleiders kennen de regio en hebben kennis van het werkveld.

Je vindt ons op

Wie kun jij verwachten?

TARIEF


140,-

8 weken

90 minuten per week

Ja, dit wil ik

Onze werkwijze

  • 1. Aanmelding

    De school of ouder(s)/verzorger(s) nemen contact op met Studiecentrum Voorne via de website of via een van onze collega’s.

  • 2. De beste match

    Binnen Studiecentrum Voorne bekijken we welke (vorm van) begeleiding het beste bij de leerling past en wat een goede match is tussen leerling en begeleider.

  • 3. Kennismakingsgesprek

    In een intake- of kennismakingsgesprek maken de leerling en ouder(s)/verzorger(s) kennis met de begeleider of Locatiecoördinator van de desbetreffende school en wordt het traject of de begeleiding nader toegelicht.

  • 4. Start traject/begeleiding

    De leerling start met het traject/begeleiding en gaat met (een van) onze collega’s aan de slag. 

  • 5. Tussentijds contact en afstemming

    Indien nodig is er tijdens het traject/begeleiding tussentijds contact en afstemming mogelijk tussen de school en de ouder(s)/verzorger(s) om het traject zo effectief en passend mogelijk te laten verlopen.

  • 6. Eindevaluatie

    Aan het einde van het traject vindt een eindevaluatie plaats waarin het verloop van het traject, het effect van de begeleiding en de ontwikkeling van de leerling wordt besproken. Ook wordt een advies gegeven over eventuele vervolgstappen.

Op en met de school van de leerling

Geschikt voor primair onderwijs

Begeleiding op maat

Inschrijven

Wilt u uw kind inschrijven zodat de juiste begeleiding wordt geboden en schoolresultaten verbeterd? Dan kunt u zich via onderstaande knop inschrijven en nemen we contact met u op.


Bent u een school en wilt u deze dienst aan uw leerlingen bieden? Ook dan kunt u zich via onderstaande knop inschrijven en nemen we contact met u op.

Ja, dit wil ik graag